پورت USB پشت کامپیوتر با پورت USB جلو چه فرقی دارد ؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
پورت USB پشت کامپیوتر با پورت USB جلو چه فرقی دارد ؟
نوشته شده در پنج شنبه 4 ارديبهشت 1393
بازدید : 807
نویسنده : صادق خضری

خیلی مواقع دیدم که دوستان و آشنایانم نمی دونن که فلش مموری یا حالا کابل شارژر usb رو به کدوم پورت USB باید وصل کنن ، پورت USB پشت کامپیوتر یا پورت USB جلوی کیس . خیلی ها هم نمی دونن که تفاوت پورت USB پشت کامپیوتر با پورت USB جلوی کیس دقیقا تو چیه ؟ تفاوت عجیب و غریبی نداره و خیلی ها هم می دونن و من هم برای اون دسته از افراد که به هر دلیلی نمی دونن در ادامه توضیح میدم .

 

پورت USB پشت کامپیوتر

پورت USB پشت کامپیوتر

تفاوت پورت USB پشت کامپیوتر و پورت USB جلوی کیس

قبل از اینکه بحث رو باز کنم لازمه بدونید که قبلا در پست “ پورت USB جلوی کیس کامپیوتر را چگونه به مادربورد وصل کنیم ؟ ” گفتم که پورت USB جلوی کیس با یک کابل که ۴ تا سیم داره به مادربورد وصل میشه . تفاوت از همین جا شروع میشه . حالا چرا ؟

■ نظریه اول :

نظریه اول میگه خیلی ها وقتی کامپیوتر می خرن اصلا نمی دونن که پورت USB جلوی کیس باید از طریق سیم به مادربورد وصل بشه و تصور میکنن اگه فلش بزنن باید کار کنه ، فلش رو می زنن و می بینن که هیشکی تو فلش نیست . این مسئله یکی از دلایل بدبینی بعضی افراد به پورت جلوی کیس کامپیوتر بوده و هست .

■ نظریه دوم :

این نظریه میگه خیلی از افراد می دونن که پورت USB جلوی کیس رو باید با سیم بزنن اما نمی دونن که دقیقا چجوری این حس قشنگ مهندسی رو پیاده سازی کنن ؟ واسه همین خودشون دست به کار میشن و سیم ها رو همینجوری هردم بیل هردم کلنگ وصل میکنن به مادربورد بعد که فلش رو میزنن و میسوزه ۱ درصد هم بلانسبت به خنگ بودن خودشون ربطش نمیدن ، همه تقصیرها رو میندازن گردن کامپیوتر بینوا ، اینجوری میشه که پورت USB جلوی کیس کامپیوتر در قیاس با پورت USB پشت کامپیوتر مجددا اعتبار خودش رو از دست میده .

■ نظریه سوم :

این نظریه کاملا منطقی و بر اساس اتفاقات فیزیک و الکترونیک هست . ببینید وقتی پای کانکتور و سیم میاد وسط یک سری ضرایب خطا و این جور مسائل خود بخود همراه قضیس . معمولا سیم پورت USB جلوی کیس یک سیم بلند و تو هم گره زده شدس ( همیشه اینجوری نیست اما هست ) این سیم به عنوان واسط بین مادربورد و پورت جلو به حساب میاد . در صورتی که پورت USB پشت کامپیوتر بدون هیچ گونه واسط به مادربورد وصل میشه و قبلا توسط شرکت سازنده ۵۰ بار تست شده و سازگاری کامل با چیپ کنترل کننده پورت های USB پشت کامپیوتر داره .

پنل پورت usb 3.0 جلوی کیس کامپیوتر

پنل پورت usb 3.0 جلوی کیس کامپیوتر

اون سیمه واسط در برخی موارد قطع میشه ، خوب جا نمیره ، باعث اتلاف توان و جریان در مسیر انتقال اطلاعات از USB به مادربورد یا بالعکس میشه و در برخی موارد باعث اتش سوزی و سوختن فلش و حتی مادربورد هم شده . خب اطلاعات کامپیوتری به صورت دیتا ( ۰ و ۱ ) هست و اگه نویزی این وسط بیفته ، شبکه انتقال دچار اختلال میشه . پین های سیم پورت USB جلوی کیس قابلیت سولفاته زدن و اتصال کوتاه به هم رو دارن . اینجوری میشه که ۵۰ تا عیب عجیب و غریب می تونه روی پورت جلو بیفته اما در پورت USB پشت کامپیوتر خبری از این حرفا نیست .

در مواردی که همچین کم هم نیست ، ولتاژ پورت جلو از ولتاژ پورت USB پشت کامپیوتر کمتره ( به دلیل وجود همون سیمه و اتلاف بخشی از توان سیگنال ) و شاید دلیل کار نکردن بعضی دستگاه ها با پورت جلو و در عوض کار کردن مثل بچه آدم با پورت USB پشت کامپیوتر همین مسئله باشه . دستگاه هایی مثل هارد اکسترنال و دی وی دی رایتر اکسترنال از اون دسته وسایل هستن . قبلا در مورد مشکل برق رسانی در این دستگاه ها و در قالب پست “ چرا DVD Writer و هارد دیسک اکسترنال دو سیم USB دارند ؟ ” مفصل توضیح دادم .

امیدوارم الان دیگه بدونید که تفاوت این دو پورت در چیه .




:: موضوعات مرتبط: دانستی های کامپیوتر , ,
:: برچسب‌ها: پورت USB پشت کامپیوتر با پورت USB جلو چه فرقی دارد ؟ ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: